Wees eens eerlijk, komt onderstaande foto bij jou weleens voor?
In veel gevallen zijn we net zo verslaafd aan onze schermpjes als onze kinderen. Aan de etenstafel, in de kroeg, tijdens het uitlaten van de hond, achter de kinderwagen of in de speeltuin. Overal zitten we met onze neus achter een scherm. Is de jeugd daarmee niet gewoon een afspiegeling van de maatschappij waarin ze opgroeien?
๐๐น๐ ๐ท๐ฒ ๐ฎ๐น๐ ๐ผ๐๐ฑ๐ฒ๐ฟ, ๐น๐ฒ๐ฒ๐ฟ๐ธ๐ฟ๐ฎ๐ฐ๐ต๐, ๐ฝ๐ผ๐น๐ถ๐๐ถ๐ฐ๐๐ ๐ผ๐ณ ๐ฝ๐ฟ๐ผ๐ณ๐ฒ๐๐๐ถ๐ผ๐ป๐ฎ๐น ๐๐๐ฒ๐ฒ๐ฑ๐ ๐ถ๐ป ๐ท๐ฒ ๐๐บ๐ฎ๐ฟ๐๐ฝ๐ต๐ผ๐ป๐ฒ ๐๐ฒ๐ฟ๐ฑ๐๐ถ๐ท๐ป๐, ๐ธ๐๐ป ๐ท๐ฒ ๐ต๐ฒ๐ ๐๐ถ๐ฒ๐ป๐ฒ๐ฟ๐ ๐ฑ๐ฎ๐ป ๐ธ๐๐ฎ๐น๐ถ๐ท๐ธ ๐ป๐ฒ๐บ๐ฒ๐ป ๐๐ฎ๐ป๐ป๐ฒ๐ฒ๐ฟ ๐๐ฒ ๐ต๐ฒ๐๐๐ฒ๐น๐ณ๐ฑ๐ฒ ๐ฑ๐ผ๐ฒ๐ป?
Te vaak vergeten we dat de belangrijkste stimulans voor verandering in je gezin, in de klas of in de samenleving je eigen gedrag is. Ook voor beeldschermen geldt: kinderen doen niet wat je zegt, maar wat jij doet. Het voorbeeld wat je geeft, zullen zij voor een deel overnemen.
De reclame van telecom provider Movistar is van 2018, maar nog steeds relevant. Een mooie wake-up call om iets vaker te disconnecten met je telefoon en in plaats daarvan te connecten met de wereld die lief hebt.